Ien en Anne in Indonesia

yogyakarta

Na een uurtje met het vliegtuig reizen waren we dan in Yogyakarta, Java. We merkten gelijk hoe anders het hier is in vergelijking met Bali. Een heel ander sfeertje. De mensen zijn erg vriendelijk maar afstandelijker en je vind bijna geen toeristen! (In de bus worden we dan ook voortdurend doodgestaart) De dag na aankomst hadden we gelijk een tour geboekt en gingen op pad naar de Bromo en Ijen. Dit waren een van de mooiste dingen die we ooit hebben gezien! Beide hebben we beklommen wat een flinke klim was maar zeker de moeite waard! Vooral het beklimmen van de Bromo was gaaf aangezien het pikdonker was. Na deze prachtige tour zijn we teruggekeerd naar Yogya. Dit is een leuke, niet te drukke stad (naar onze mening) met veel kraampjes en gezelligheid. Vandaag gaan we naar de Borobordur en Prambanan waar we erg benieuwd naar zijn. Aziaten zijn gekke mensen die ons vragen om met hun op de foto te gaan. We blijven hier ook maar rare dingen zien. De afgelopen twee avonden stond er python op het menu!

Oda Nieuwesteeg

Lieve Anne-Lieke, wat een prachtige foto's. Daaruit kan ik wel opmaken dat jullie iets wonderbaarlijke meemaken. Wat een prachtige reis. Wat genieten jullie hiervan. En wat die Aziaten betreffen: jullie zijn voor hen natuurlijk een mooie bezienswaardigheid; lang, blank en AL nog blond ook. Dat is heel positief van hen bedoeld.
Hebben jullie onderweg ook nog een beetje Indonesisch leren koken? Lieve groet, Oda